Методика експертного оцінювання власного педагогічного досвіду
Мета — створити умови для підтримки особистісно-професійного розвитку педагога в процесі вивчення та узагальнення його педагогічного досвіду.
Анкета розроблена відповідно до основних технологічних етапів моделювання передового педагогічного досвіду за наступними параметрами та критеріями:
• актуальність — усвідомлення проблеми; мотивація діяльності, визначення мети; формування дослідницьких завдань;
• теоретична база досвіду — збирання, систематизація теоретичного матеріалу; виокремлення професійно значимої інформації; рівень осмисленості теоретичної ідеї; розуміння сутності понять;
• провідна ідея — визначення провідної ідеї досвіду; пошук оптимальних шляхів реалізації ідеї;
• технологія досвіду — процес цілепокладання; рівень технологізації досвіду;
• прогнозовані результати — прогнозування та визначення результативності досвіду; розроблення методичних рекомендацій; апробація результатів;
• експертне оцінювання педагога — прогнозування ефективності, можливості поширення власного педагогічного досвіду.
Обробка та інтерпретація результатів анкетування здійснюється групою експертів та слугує підставою для повного експертного висновку про особистісно-професійний рівень носія передового педагогічного досвіду: творчий (R складає від 100 до 75 %), високий (від 50 до 74 %), середній (від 25 до 49 %), низький (нижче 24 %), — що визначається за формулою:
R=(Фактична кількість балів/ Максимальна кількість балів) х 100%
Прогнозовані результати: оптимізація та технологізація процедури вивчення й узагальнення передового педагогічного досвіду; розвиток рефлексивно-прогностичного мислення педагога.